Nøglen til succes – Vælg den rigtige samarbejdspartner

Kan du fremme dig selv som tilbyder hurtig, pålidelig og kvalitet og service?

Naturligvis – ingen af os fremme os selv som noget mindre, og lige så vi stræber efter at give dette niveau af service hele tiden.

Så hvad sker der når du tager dit netværk til det næste niveau, og begynde at tilbyde henvisninger, eller selv etablere partnerskaber eller alliancer for visse aktiviteter?

Uanset hvad du gør på dette punkt skaber betydelig indvirkning på din virksomhed og personlige omdømme-potentielt positive og også potentielt negative.

En af successerne Global Business og Development Solutions (globizdev.com) er ikke bare at vi er en alliance, der spænder over Australien, Sydafrika, Storbritannien og USA. Vores succes resultater snarere, fordi vi deler som værdier, og hver forpligte sig til at give det samme serviceniveau, om individuelt indkøbt, omhandlede, eller en fælles klient.

Jeg bruger ordet ‘partner’ løst-som en fange alle til nogen vi henvise forretning til/fra, nogen vi samarbejde om et projekt med, nogen vi Deltag markedet og så videre.

Uanset – du vælger den rigtige partner er kritisk.

Så hvordan kan jeg vælge den rigtige samarbejdspartner?

På et tidspunkt afhængig af aktivitetsniveau du indtaster, kan det være vigtigt at få specialist juridisk due diligence og andre finansielle rådgivning – som er uden for rammerne af denne artikel. Visse nøgleprincipper jeg har fulgt for at kunne etablere partnerskaber og alliancer omfatter:

Leder du efter organisationer og personer, der deler de samme værdier som du

At sikre, at du indtaster arrangement med deres succes i tankerne, ikke bare jeres

Forberedes ikke føre ethvert initiativ

Leder du efter partnere med komplementære produkter og serviceydelser

At identificere huller i din egen viden, færdigheder og erfaringer og søger partnere til at ‘fylde’ disse

Forventer ikke overnight succes

Er rede til at fremme en langsigtet gensidigt fordelagtig ordning

Vil følgende fremgangsmåde garantere succes og fjerne alle potentiale for konflikt?

Naturligvis ikke.

Følgende fremgangsmåde er dog centrale for at demonstrere et ægte ønske om at arbejde med andre, til at støtte hinanden i vækst og udvikling.

Husk også at etablere sådanne ordninger er tilbøjelige til at være blot ét element i en samlet salg og marketing plan for dig eller din organisation. Selv hvis du har en fremragende partner eller partnere, marketing indsats, individuelt og kollektivt er vigtige.

Jeg du er en uafhængig ekspert, eller en lille serviceorganisation, du kan drage fordel af den gratis Marketing Plan projektmappe fra Action Plan Marketing, som du kan downloade her.

Jeg har fundet enorme personlige og forretningsmæssige fordele fra etablering af kvalitet partnerskaber, og jeg håber du nyder lignende succeser.

meldunn.com.au

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *